20.22

Ja, herregud tänk att hela hösten snart har passerat :O Vintern är på ingång nu, om än rätt sen i år men det är bara skönt! Tänkte komma med en ordentligt update här, vilket jag inte gjort på vääääldigt länge..

Som vanligt när sommaren är slut och hösten kommer smygande med mörkret har jag gått in i någon slags bubbla. Jobbar, äter, sover, tränar och kurar helst ihop mig framför tv:n på kvällarna och helgerna. Krogen känns som ett annat liv och sommaren och dess värme känns som flera hundra mil bort.
Det är bara så jag är, för jag är inte riktigt någon höst och vintermänniska. Men bara för det så ska man ju inte deppa, man får plocka fram det positiva istället ;-)
Har fått jobba på mitt favoritdagis hela hösten och fått vikariat efter vikariat där, trivs såå bra med alla pedagoger och barn där och som det ser ut nu verkar jag bli kvar åtminstione till jul iaf :-) Fick dock höra en väldigt tråkig och sorglig sak av Helena idag. Känner igen mig så himla mycket och man blir påmind. Men är väldigt glad över att hon vill att jag ska jobba för henne under tiden hon blir borta.

Annars har jag och Johanna har gått in i en träningsbubbla och har Inpuls som andra hem :-) I början av hösten ville vi båda komma igång ordentligt med träningen, och det tycker jag vi har gjort nu! Det har varit segt, jobbigt och lite trögt att ta sig iväg i början men det gället bara att ta sig över den där spärren. Bästa känslan när man gjort det!

Och som sagt, nå galej har inte funnits med i bilden sen sommaren, men helt ärligt så har jag lessnat. Självklart är det kul att gå ut, men inte varje helg. Men på lördag ska jag och ett stort gäng tjejer iaf dra ihop en välförtjänt vinkväll, blir nog kul när det var så länge sen man var ut :-) Efter alla galna träningspass på inpan förtjänar vi ett vinglas eller två!



Bjussar på en bild från turkiet i början av september! Haha ser galet less ut och det var jag.. vi var på en citytur runt Side som var helt sjukt oorganiserad och det var inte alls som dom hade beskrivit, den drog ut på tiden, man vart hungrig och vi fick mestadels sitta i bussen. En familj med småbarn var så himla arga och besvikna, vem vill sitta i en buss med två småttingar i 35 graders värme liksom?

Nu hade jag kanske inte tackat nej till lite värme dock ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback