Lite tankar bara

Gjorde om lite här på min blogg så nu ser den lite festligare ut i alla fall :) Den var ju typ skitrisig innan, kanske lite roligare att läsa nu också.. ehm, dom få som nu läser då såklart ;)

Har börjat fundera lite över vad jag vill göra med mitt liv. Eller det där lät seriöst, för vad jag vill plugga till det kommer jag nog aldrig kunna bestämma mig för. Önskar att jag inte hade sån beslutsångest, det är hårt många gånger måste jag säga. Men nu bor vi ju än så länge i sthlm och jag jobbar på dagis men efter det då? Vi har mycket kvar att uppleva här och vi kan säkert bli kvar här ett bra tag till men jag tröttnar på saker fort och därför är det bra att ha någonting i bakhuvudet.
Att åka utomlands och jobba som au pair är en grej som jag har velat göra länge och som jag vet att jag (förhoppningsvis iaf) kommer göra. Vet inte varför egentligen, men det är bara en grej som jag vill uppleva. Usa är ju såklart ett hett val men har även funderat på att åka till England typ London. Jag föddes ju inte till någon engelsktalande talang så att lära sig bättre engelska är något jag vill :) Men nästa år någon gång hoppas jag att det ska bli av hur som helst!

Jusr nu har jag verkligen stor stor hemlängtan. Saknar lule och min älskade familj oerhört mycket. Eventuellt så sitter jag på flyget hem den 1 oktober, om jag får ledigt, vilket jag hoppas. Tänkte åka hem några dagar då och umgås med min familj mest, kanske träffa lite folk. Längtar otroligt mycket!♥

   

Ibland saknar jag gamla tider fruktansvärt mycket, hur allting var då. Om man stannar upp och tänker på hur mycket saker förändras på kort tid så blir man rädd. Människor droppar av efter vägen och livet fortsätter.
Ibland är jag rädd att man släpper saker och människor för lätt, man kämpar inte för att uprätthålla kontakt osv.
Men jag antar det kommer vara så hela livet, så det är väl bara att vänja sig, men det är sorgligt när man blickar tillbaka då och då.

Näe, nog för ikväll, ska gå och kolla på Bridget med tjejerna nu. I våran lägenhet. I sthlm. Livet fortsätter som sagt.

Ha en trevlig söndagskväll allihopa, pusspuss!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback