Näääe, fan vad tungt

Japp, då sitter man här trött och sliten efter att ha jobbat natt i natt. Det var rätt lugnt så det gick bara bra : )

Men det tog emot riktigt mycket igår kväll när jag tog 21.30 bussen till jobbet och tänkte på alla som skulle festa, men duktig tjej som jag är styrde jag stegen mot jobbet och tjänade pengar till skillnad från alla fulla stackare som säkert brände en del pengar på krogen ; ) haha.
Måste få säga att jag är verkligen superglad över att jag har ett jobb! Det känns så bra. Inte behöva oroa sig för vad man ska göra de närmsta månaderna efter studenten, att veta att man alltid får extrapengar varje månad, att slippa leva på äckelstudiebidraget en hel månad! Det är det allra bästa. Och det känns bra inombords. Även om man nu, som jag fick göra igår, jobba istället för att festa fast jag var sugen, så är det värt det i slutändan : )


Begravning i fredags. Det känns riktigt skönt att det är över för det var så fruktansvärt tungt : ( Men jag har svårt att förstå att du är borta. Att du inte finns längre. Att jag aldrig mer kommer få höra din glada röst. Att det aldrig mer kommer stå ditt telefonnummer på telefonen när det ringer. Det är svårt att förstå, så fruktansvärt svårt. Det kändes egentligen väldigt overkligt att tänka att det var du som låg i den där kistan. Det är det allra svåraste att förstå. För du ska inte vara den som ligger där i, du ska vara med oss, så som det alltid har varit.


Vissa saker tar längre tid att förstå än andra. Det måste få ta sin tid.


Idag har jag sovit ett par timmar och sen inte mycket mer än det. På tisdag börjar vår långpraktik. Hm, ja vad säger man om den? Haha, inte mycket tror jag. Med tanke på att långpraktiken varar i princip till studenten så hade jag nog kunnat få något roligare, men jag tar chansen vafan. Men jag tänker inte säga var jag ska vara, haha, det behåller vi för oss själva jag och Sara. Visst? ; ) Haha..


Lär dig att uppskatta saker istället för att klaga, klaga, klaga.. vi som kan leva ett fullt normalt liv förstår ändå inte hur bra vi har det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback